lördag, juli 25, 2009

Kliade mig i huvudet.....


Det har varit högtid att färga om håret länge...... Och när jag var och köpte färg så hittade jag inte min favis Dark Ruby utan det fick bli RED BEECH(rödbok) skulle haft nog behövt två förpackningar för mitt hår har för första gången sedan jag var 2 år gått ner till mitten av ryggen.... och det är tjockt..... så nu räcker det inte till topparna men Har ju väl prepparerat med rödfärg kvar...


Kan dock tillägga att har man hårspray i blir håret mörkare....
Får inte bli vita kläder I kväll på festen vi ska på för jag brukar ha överskottsfärg kvar ett par dagar.....


Kungälv är en vacker stad och detta är väl ett av de älsta bevarade husen i stan *blink*
I går var det konsert utanför Fästningen som heter Bohusfästning och inte Kungälvs....
( Allsången på torsdagar är in uti fästningen) med denna vackra utsikt för artiserna.... vi satt med ryggen åt ner i backen....

En kille från Kareby arrangerade detta och hade ordnat Lena och Orup och för någon vecka addad han på Måns Zemmerlöv.... Så jag och ett par vänner åkte glatt ner efter köpt biljetter på em eftersom kors i taket det inte regnade.
Vi cyklade de ca 4km ner ( upp åt hem) 5 vuxna och 5 barn.... Måns hade ju barnen koll på och Lena Ph men vem är ORUP ? Så vi fick sjunga lite låtar för dom men dom tittade bara konstigt på oss...... tja killarna som ska börja Sexan var väl så där begistrade i kvällen....
Men vi vuxna hade det kul !


45 min show med Måns och jätte duktig dansare och snygga klädbyten.
Denna kille som just fyllt 23 år är ju en riktig showman med bra Röst och höfter......

Vi satt på filtar en bit i från senen neranför yttre ring muren och såg jättebra men vi gick fram en stund för att känna pulsen.... Dottern hade extra tur för vi hade starka axlar med oss....

Lena och Orup behöll kläderna på hela showen..... ja menar samma kläder... Vilket Showpar... Dom ger allt man såg hur svetten lackade och Showen var bra i hopsatt och dom var hela tiden med på varandras låtar i bakgrunden mindre mellan snack än men förväntat men bra show....
Nu ska Jag pyssla i hop det sista på presenterna till Kvällens världpar där hon också fyller år men vill att vi varje år ska glömma... men inte glömmer man bort världens gulligast K!!! inte snällaste U hellere.... och Så ska svägerskan med familj få lunch och barnens stora Kusin på 16 ska passa våra barn och katten.... Tja Farmor och farfar finns 500 m bort och serverar middag.... undra om jag ska sätta spolarna i håret redan nu......




1 kommentar:

Biggan sa...

WOW vilket läckert hår! Du passar jättebra i den färgen!Kul att få lite guidning i dina hemtrakter..yngste sonen ska ju börja jobba på Såtenäs som flygledare efter jul så det blir nog någon tripp neröver! Han vet inte om han ska bo i Trollhättan eller Vänersborg.