måndag, juli 27, 2009

Hemlagade presenter till vännerna...


Det fick bli kombinerad födelsdags present till K och till K & u för att vi blir bjudna i år igen på deras sommar fest!
Det var Kryddiga knäckkakor som jag bakade ( recept från www.ica.se)på ett fat i från ICA.
Flaggspelet Jag sydde i K favis färg ett kort som jag gjort till HobbyHusets skiss i sommarspurten... och en frö gömma som jag visar närmare senare....

En nöt fri Pesto ala Petraso...av eget recept med inspiration från andra recept.... allt i lagt på en höft..... och fick väldigt goda omdömmen av alla ingen kunde anna att det inte var några pinjenötter i ...


Måste bara visa en bild jag glömde i går..... Lax från Laxbutiken i Ljungkile och hemma odlad potatis av den ovanliga sorten ROSERNA som knappt går att få tag på så dom försöker hålla den soren i liv.... och 2 underbara såser till....
och till välkomst drinken fick vi grönärtsoppa rostade tunnbrödskips och varm brie ost med basillika och körsbärstomater och så min pesto till......

Inga kommentarer: