tisdag, februari 17, 2009

Min Pysselskrubb


Välkommen hem till mig, har ju varit rätt personlig i min blogg denna vecka så jag tar och viker ut mig mera och bjuder er på ett HEMMA HOS REPOTAGE i min Pysselskrubb.
Vi är ju 4 personer som bor på 110 kvm utan biytor... har fått/tagit (beror på vem man frågar) halva våran klädkammare.... som är på max3 kvm har inte mätt( och Ja , handklovarna hänger som någon uppmärksamt såg sist jag visade mitt kryp in kvar i fall jag inte vill lämna mitt scrapbord kan jag leka pysselaktivist)det finns ett linneskåp och en del jackor också och sambons Lpskivor i en flyttlåda och våra bagar ,2 lösa hyllplan, 4 konsoller lite pärmar....

på väggen har jag ett "kast" där jag har de monterade stämplar som får plats i hyllorna vilket är de flesta men inte alla :) har en barn prylhylla med embossing pulverna... har mitt spill,mallar,kit arkiv på väggen... och under det rödvita tyget en gäst säng... och nej den går inte fälla upp där inne..... inte ens med våld... ser ni band härvan det är mina band förvarings väskor... hänger en del utanför... hm millan har inte varit hos mig på ett tag.... hon får fixa det:)
pappersarkivet hänger på 2 röda skoförvaringar från Ikea i den ena har jag utstansat och mina skiss/akvarellpennor i den översta har jag... kommer inte i håg jo just det lite lp skivor en pärm med gamalt Dt matrial och ovanför ligger mina gamla Stämpelhuset stämplar och 2 askar med kardborre och zippåsar mm


Den bit av det rödvita tyget ni ser nu är till vårat linneskåp som dörren. Ps jag har snott en hylla i det men säg inte det så sambon upptäcker det.... Han låter mig ta ut sängkläder mm för han inte ska välta något... brevid står ett gamalt 40 cm brett skåp ... 4 pärmar är inte mina men jag har nederifrån en låda med papper och sedan en massa pappersmappar framför uppdelat i Dt uppdrag och vad jag inte plockat upp från senaste träffen... en hylla till med papper och sedan hen hylla till och så en bit upp står rev och grodan!
Har ett gamalt data skåp med utdragsskiva att jobba på fri arbets yta är 14 x30 cm... mäte...
under förvaring och över skåpet står lådor med diverse pyssel och altersaker som inte blivit på börjar mina sy grejor och tro det eller ej en symaskin.....


under har jag mitt nya förvaringssystem av stämplar mm Japp nyåkerspepparkakor har ätits i massa inte bara för den goda smakens skull... har en ny pysselväska som jag inte riktigt har fyllt har inte bestämt vad för grejor jag ska ha i den men kommer nog bli dekos mm så man han ta med på träff... ja just det har ett papperställ och sedan ett fack där hårdisken skulle stå när det var dator skåp med papper...



Japp är är mitt Kreativa bord här lägger jag allt bra jag vill nå....
som tex kaffe koppen lim och lack.... tyvärr blir det en del på arbets skivan också vi har en gång suttit 2 st och pysslat där inne det går men inte bra....sagt jag har det rätt stökigt för när jag tog dessa bilder så hade jag kors i taket städat lite och just startat.....
Kan tillägga att det är rätt städat i resten av huset....
Det är inte alla som är förunade att ha stora och snygga pysselrum men som ni ser det går at göra en hel del på liten yta.... Har lite svårt att stansa där inne får då gå in låna sonens skrivbord och embossa går inte... finns inget uttag så jag får sätta kontakten till lampan i rummet brevid och man just dra till dörren... och embossa får jag gå ner i köket och göra.....


Tack och hej leverpastej!

16 kommentarer:

Christina / Synål / Stina sa...

Vad roligt att Läsa och se hur du har det.
Alttid kul att se hur olika vi löst
detta med förvaring och hur olika vci hittar på våra lösningar.
TACk för att vi fick titta in Petra.

Kram Christina / stina

Anonym sa...

Spännande att se hur du har löst ditt kaos! Tack för att du delar med dig. Är du nyfiken på min hörna så finns den här:
http://www.millan.dk/blandat/pysselhorna/

Annika kort & gott sa...

Ett helt underbart inlägg! Tycker du har utnyttjat ditt utrymme riktigt bra och så kreativ som du är så måste det gå att pyssla bra där.
kram Annika

Anonym sa...

Helt otroligt att du lyckas vara så kreativ i detta minst sagt flexibla rum...

Susanne sa...

Din pysselvrå är väl perfekt för att skapa kort i???? Ja, det tycker då jag iallafall!!!!
Och det är verkligen ROLIGT att få titta in hos varandra på typ mentalt kaffe. =)

Biggan sa...

Du har gett "Compact Living" ett ansikte!! :))Helt otroligt hur mycket du får in på den ytan! Du har aldrig tänkt på att komma ut ur garderoben...:)

Eva sa...

Kul att fåse din inspirerande pysselröra. Vad jag sett verkar du kunna hämta massor av inspiration där.

Susanne sa...

Det var en rolig kommentar från Biggan!!!!!
Ja haha Petra, ska du komma ut från garderoben????

Jenny Bergvall sa...

Tack för titten! Så skoj och se hur du löst att få inte Miljonser driljoner saker på 3 km!
Bra jobbat och tack för att du delar med dig!!!!!!

Anonym sa...

Jag tror att du just har löst mitt stämpel kaos, tack! :)

Cicci sa...

Älskar att se andras kreativa plats.
Tack för titten!
Kramiz

Mita sa...

Jag har oxå suttit i trångt rum, nu har jag ett STORT rum. Det är såååå otroligt lyxigt och skönt att få ta ett sånt rum i besittning! Gubben har ju garaget...hahaha. Kram!

Petraso sa...

Asgarv ja ...hiii komma ut ur gaberoben.... _Hennes kommentar var ju nästa Roligare än den kommentar jag la hos henne påscrappiz för 2 år sedan Åh vilket
FI( n) T kort glömde n och la till ett t tror du det blev ett as garv.... Kul ni gillar min hörna ja det är trångt att komma in och ut oftas står det grejer på golvet som just nu en ouppakad ikea påse....

Anonym sa...

Kul att se var du tillbringar din pysseltid,jag har hamnat i källaren .....lungt o sköööööööönt
Kram Puck

Kat! sa...

fantastiskt att så mycket får plats på en sån liten yta, det där ska jag inte visa goagubben för han tycker att jag inte behöver mer än ett fd datorbord i hörnet... Har sat till honom att det är totalt omöjligt att mecka där att jag behöver större, men du har ju bevisat att det inte alls behövs....

Jennie/Deleelsia sa...

Hi hi vilken söt liten "skrubb" du har.
Har ju faktikst aldrig sett den live...fattar inte varför vi inte varit där på pysselträffarna ;) :D