söndag, december 21, 2008

God Jul!


I går var jag på kalas hos vännerna i Halmstad!
Hann med ett besök till Mi´mas som inte ligger super centralt men tar inte många minuter att gå till om man går rätt väg vilket inte min dotter och jag gjorde i regnet. Dotterns humör var inte på Topp men mutades med att få köpa något i Julklapp;) vad stolt jag var av henne hon hittade ett Bg papper som hon gillade och matchade perfekt i hop med ett Bo Bunny och sedan lite fint sa att dom där banden skulle vara fina! Jepp mamman smälte och det shoppades!
Shoppade 3 papper lite gingham band och 2 st sudd toppar och ett ditressstickels (måste ju prova) och så köpte jag en prickig ur läcker väska som jag tänkte ha dekorationer till och ja den matchar inte min Tote alls med det shet jag i....fast är det någon som vill byta en tote 2 i brunt till min röda som är i superfint skick så är jag öppen för förslag!
Verkligen fin butik med massa saker och Elin satt och demade! Gud va hon är duktig!!!! och så gav hom mig en vägbeskrivning tillbaka! Gick snabbt och smidigt!
Sedan kan jag ju inte missa in och krama söta Knorrigt på hennes jobb och hon hjälpte mig diskret med att hqandla julklapp till dottern utan att hon märkte något!
Sedan en fika med hela familjen på vårat favis fik SKÅNSKAN snett och vint hus med söta gamla möbler och riktiga kondis fika!
Sedan 3 min inne på Brunson som också är jätte fin affär!
Handlade en lite present till en tjej i sonens klass.... * säger inte vad för hennes mamma läser här* och sedan snabbt in på Village och Leklycktan och sedan rusande tillbaka till familjen för att åka till vänner som bor utåt Tylösand!
Där blev det Panduro pyssel med små trä To mtar alla från 3 -75 år pysslade! Jag servade och hjälpte alla med lim trådar färger men VAD GÖR Jag ! Klipper mig själv i handen med en oskarp barn sax? så går det när man förmanar barnen att vara försiktiga.....
Sedan bjöd M på En underbar middag med Oxfile/potatis gratäng/kronärtskocks bottnar/sockerärtor/´madiera sås och beaniease sås som Var HEMMA LAGAD!!! inget pulver där..... sedan hemma gjord mango glass med dajm strössel och hallon sås!!! och underbart rödvin!!!! Mådde som en prinsessa!!!! Vilket Barnkalas det var ! Ja vi firade gulliga K 7 års dag! jag steg i graderna när jag kunde berätta en personlig grej från min mormor om Titanic som är hans stora intresse!
-Nä nu får det bli frukost!
jisses vinet måste sitta i ännu så mycket som jag skrivit....;)
Köttbullar, julstädning och ett par panik köp består min dag av i dag......
just det har lite att fota för att visa er! ser ut att bli lite ljus i dag!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad mysigt d låter! Jag vill gärna ha beskrivningar till de mysiga affärerna och caféet du beskrev i Halmstad! :) Jag tänkte ta mig ditåt nästa år! :) Haha..
God Jul! Anna

Anonym sa...

Vi får hoppas att hon gillar sin julklapp nu också. :) Kul att ses igen! Kramar

Ulrika aka LillBlomman sa...

Det där snygga kortet har misann jag i min ägo! Vaktar med livet! Viggo är numera en döpt liten gosse och jag kan lova att hans underbara humör skulle gjort "moster" stolt! Puss och kram!

Anonym sa...

Men då var det ju du som var där när jag och min dotter kom dit. Du stod och valde mellan de olika väskorna när vi gick :-)