lördag, november 15, 2008

On the road to Floda


I går var det dax!!
våran första riktiga Mara! Ja Millan och jag har ju varitpå en egen med 10 st för 2 år sedan i Hjördis kvarters lokal men nu skulle vi på en riktig! Vi luade med LL och muffin också!
Nu ska jag berätta om det stora Äventyret!
kl 8.00 körde min sambo M och mig med tung packning till bussen tog ca 20 min in till Göteborg!

Där fick vi vänta 40 min på tåget och tog då oss en frukost på Espresso house!


Fniss lite ambiöst började vi fotografera varandra för att göra detta repotage;)


På tåget 9:17 Ropade vi till glatt vilka bra väskhängare.... konduktören skrattade glatt åt oss..
hmmm vi tror det var cykelställ eller vad tyckr ni det ser ut som*fniss*

På plats hög vi "uthåliga gänget bordet"
LL,Muffin,Ellte,Elina,Millan och Jag! vi fick Var sina goodie bags, fanns 2 olika uppsättningar som delades ut slumpmässigt! Camilla och jag byte snabbt delar av innehållet med varandra!
fniss vi är så olika lika!!!*love you*

Tja ambitionerna var höga och vi fick 10 utmaningar som skulle vara inlämnade varje timme från kl 12 och det var många som nyfiket kom in och hälsade på oss.
Det hade varit invigning kvällen innan!!!

Tja kreativ röra har väl ingen dött av....
Alla fick gjort något ;)

Glada skratt fick vi oss! Här är Muffin!
Och asgarv när jag Tappade min under kjol rakt ner på golvet!

ja gisses va utlottningar och Priser Kortmakar gänget bjöd på !!!
vilka priser!!! Tjoo hoo ni är bäst!
Fniss Jag får göra ett helt inlägg en annan dag med vad som följde med mig hem i väskorna!!
Ja lotterna steg Fnattis åt huvudet!!
Ja Jisses vilket gott gäng med tjejer som var där inte han jag prata med så många!
Mias;Fnattis,eloscharis,Cissi,inola, sari satt ju på borden brevid ... det blev mer tjöt i slutet men jisses vill träffa er igen!!!
Sara ochTina servade Järnet! och tog sååååååå bra hand om allt och alla!!!och Maria och Tuva*världens sötaste som älskade tant petra*

Tja Ll skulle vara så snäll köra oss till Centralen Hiiii Ja vi hade en hel del packning!!mer hem än dit;)

Tja bilen är inte den största dock;)

Tja vi flickor bak i bilen satt bra i hop tryckta!
Vi kom med en buss hem och lyxade oss med en dyr taxi sista biten för vänta på bussen en lördag kväll efter ha varit i väg 16 h !
som sagt det kommer nog ett lika långt inlägg om alla saker som vanns i tävlingar och utlottningar..... Är Ju en "turgumma"
Tack kortmakar tjejerna och alla andra!!!
Kram från hon som fortfarande är så speedad av allt att hon inte kan sova!!
Jisses ska vara på match om 6 h......

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken heldag ni haft!

Hade ju gärna varit med men hade ingen som kunde passa barnen...

Fast jag hann med en kort sväng till Alingsås imorse för att träffa Snyggingen i alla fall! (Lite tröst!)

Gå och lägg dig nu!

Kram från Lisa

Anonym sa...

Vilken dag ni har haft!
Ska bli kul att se fortsättningen från dagen med alster och vinster...

Kram Anna

Anonym sa...

Kul att träffa dig Petra.
Kram Eva-Lena

Annika kort & gott sa...

Det låter som en urhärlig pysselmara!
kram ANnika

Kickans_blogg sa...

Åh va roligt ni måsta haft!!! Nästa gång bara MÅSTE jag vara med!!! :0)
Stora kramen Kicki

Anonym sa...

Ja jisses vilken tur du hade som vann en Reva där på slutet! Fast jag hade också en del skojiga grejer med mig hem i packningen. Visst var det en helt underbar dag - kände mig ganska speedad själv när jag kom hem och fick ta mig en rejäl sovmorgon idag. "Pysselbaksmälla" ... typ. Ha det gott!

Anonym sa...

så härligt att läsa din berättelse! tack själv för dagen!vi ses till våren! (om inte förr)

Elina sa...

Tack för trevligt sällskap under dagen!

Elina sa...

Får jag låna några av dina bilder till Kortmakarens blogg?