söndag, juni 10, 2007

Varmt trädgårdsparty med knott och gott

Hade ett trädgårdsparty för några av mina vänninor och ett gäng sniglar.......







Här ses min Goa Höggravida granne Syster ANN och pinglan Hjördis Darlingsson! som jag träffade via Tradera och har drukit litervis med latte med.


Här är jag värdinnan i ny pärlat halsband hade ju inget som matchade min ny inköpta tunika.

Dessa Galningar är mina småsystrar Frida och Linda ni som vet vad jag fick av dom i present vet hur kreativt perversa dom är*asgarv*


Denna underbara tjej är Anette från min föräldra grupp ( vi firar 10 år som kompisar 1/10)
Hon var inte så på sniskan som detta kortet....





Detta är det vinnande Laget i Musik tävlingen "Musikpinglorna med klös i och en dement"
Från vänster PernillaA,CamillaB, Helene (min super shoppingloppisreakompis från föräldra gruppen och henne är det klös i) och sedan min Dementa syster Linda





Dessa lite suddiga tjejer från Förorten är Cecilia min Föräldragruppskompis, semesterpolare super partande organiserande dietist vännina och sedan pinglan Rossanna "Den Hota dansande ketchupflaska"






Detta är Karmteg med en snige mellan benen.....




Här är hon som lede mig in i fördärvet! med Stämplar Anna min Bvc/semster/party/shopping vännina








Helene min Granne och kaffe kompis i en underbar top ( skulle vilja ha det som papper ;))










Detta är BETTAN min Underbara Svägerska!!! Älskar dig!












Detta är dom siamesiska tvillingarna Millanoch Mollan mer kända som Camillab och Karmteg bland bloggare och scrappizar! Ni är för sköna! Molan fyllde 1 år mer än mig i GåR och vi glömde sjunga för henne :(
På begäran så kommer jag lägga ut recepten här på blogg....
Ni kanse är nyfkna på vad det var? Jo konjaksgravad ryggbiff med senapsmajonäs, potatis sallad med dijon dressing, Tomat och feta ost sallad, chillirubbad kyckling file.... och givetvis choklad kaka med hallon sås och sedan drycker med varierande alkoholmängd!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Vad roligt att få se korten! Tack för en jättetrevlig kväll! Du är världens festfixare och värdinna! Kram Camilla

Karma sa...

ÅHHHH vad kul det var Petra o vad kul med korten!! håller med Camilla....vilken värdinna du är. Sån underbart god mat du gjort, påhittigt naturligtvis precis som du. Kul med tävling o ett supergäng med trevliga tjejer. Tack så jättemycket, o tack för att du delar med dig av dina goa recept. Många kramizar! malin

Petraso sa...

Det är de ndrbara gästerna som gör festen! pinsammt glömde jag fota den enda mannen på festen... lilla Ludde pudde... han varken hördes eller syndes mycket av....
fattar inte att hans favis moster inte fick någon bild på honom som hade det bästa knottskyddet!

AJ sa...

Tack för en trevlig kväll hos dig! God mat, kanon väder och partyglada tjejer! Kul att se lite foto från kvällen, jag har fler du ska få!! Kul att du gillade presenten. Kramisar Anna

Anonym sa...

Hejsan vännen!

Tack för en underbar fest! tiden gick alldeles för fort bara!

Maten var som vanligt fantastisk, dukningen en ögonfröjd och vännerna underbara! Allt för att fira dig du härliga kreativa vän och kvinna! KRAM Helene¤