tisdag, april 17, 2007

Bowling och bubbel

Jisses vad dålig jag är på att Bowla... eller rättare sagt var det 12 år sedan sist! hm behöver nog få lektioner i både måleri och bowling av Paradise *fniss*
Innan bowlingen var jag en sväng förbi Format och hämtade Karmtegs Dt paket( visst är jag snäll?) massa fina papper och band är det i det och helt underbara brads....
Fick en liten pratstund med min goa vän Lise-Lotte och Kunden Josefin( *din lilla fegis.... sa ju att jag kommer puscha på dig*)
Blev jätte avis när jag hörde hur trevligt det var på scrapeventet... attans att jag missar nästa också ( 28/4) och inte shoppade jag något heller *fingrarna i kors*
Har massa pyssl ideer på G men får inte tummarna ur att göra dom... Har 82 fest program som ska göras klart först... I morgon är det Fotbolls fika med mina små goa Pysselpinglor om vädret är fint annars så blir det hem och stuva undan vinter kläder påsksaker upp på vinden och lappa och laga....Och så är det Greys A morgon *längtar så* Nä nu ska jag sova har data kurs i morgon fm på jobbet sedan ska jag installera nya program på jobbet plus förbereda inför inventering.....

9 kommentarer:

Karma sa...

nämen vad rar du är!! så spännande det skall bli med nytt paket.

Bowling är ju superkul, det viktigaste är ju ändå att ha kul, eller hur? Ses på fotbollen, kram

Therese sa...

Hej!
Jag har en liten från om din blogg... Hur har du fått dit räknare av besökare?

Anonym sa...

*hihi* Du är ju för go vännen!!
Såklart du inte var kass i bowling!
Men någongång ska jag allt släpa med dej till en hall å ge dej några tips! ;)
Det viktigaste trots allt är ju att man har kul! =D

ojoj..82st!!!?! Då har du att göra nu då! *pust*
Hoppas allt är bra med dej vännen!!
*kramar om*
/Petra

Josefin sa...

Jag vet att jag är lite feg, skulle så gärna försöka mig på en liten utmaning....men alla andras kort är såååå fina...=))) Men lovar du att coacha så.... Kram

Petraso sa...

Svar Therese: besöksräknare kan camillaB svara på... hon är min blogg DR

Svar Josefin: jag är gärna din coach. Utmaning 1: Kolla i mitt scrappiz och se vad man utvecklas på 1 år
Utmaning 2: Kopiera någon av mina bloggvänners kort (Ta papper du har hemmae behöver inte vara exakt samma)
Utmaning 3: Ladda upp det i cyberspace och medela mig ;)

Anonym sa...

Oj, vad du har att göra, till och med jag blir ju svettig...

Och du Josefin, du får gärna kolla mitt galleri med, jag har också utvecklats en del på ett år... Petra är superduktig, och inspirerar mig och många andra. Det ska bli spännande att följa dig med!

Hälsningar Lisa

Josefin sa...

Jag tror jag har klarat av alla dina utmaningar nu, sista utmaningen att få ut den i cyberrymden var helt klart svårast...behöver kurs i hur man minskar filer...=)))
Kollade både dina och Lisas kort och jag måste säga ni är verkligen hur duktiga som helst... Petra du använder verkligen allt du hittar, så annorlunda, underbara och coola kort... och Lisa dina kort är så himla färgsprakande, fina och välgjorda...
Jag la upp kortet på scrappiz, heter Jennika där och jag liftade från Muhren.
Får jag godkänt??? =) Kram

Petraso sa...

kanonbra Josefin har varit inne och kommenterat. såg inte riktigt men jissar på att det var 3d lack på ballongen? Vad då nervös för att lägga upp kort och visa andra...??? om du bara är hälften så duktig som du är på shopping så är redan super Proffs! Vill se mera..... förmodar att du hittat hur du bild förminskar... gillar upplägget på kortet och du har fått till papperna i bra kombo vilket är något jag inte är så bra på utan kollar gärna på camillaB på det och hjördis på kompositioner och karmteg på Skrynklet.. och massa med andra hur det löse grejerna Lisas färgkombos är så himla inspirerande..... köpte ju mer fult gräs papper så nu ska det bli golf kort... när jag är klar med beställningen har ju 82 placeringskort också..... hand målat ca 62 st nakna par och har 10 kvar... sedan ska det fästas på korten som är klara redan. har hjärtan att skära utt på placerings korten..... men pappa hjälper nog till ... ja ni hörde rätt.... ;)

Elin sa...

Världen är sååå liten... Även jag var på format i tisdags, tjejen som letade efter blomstämplar ;) Visst är det härlig att ha så många att inspireras av! Är så imponerad av alla er duktiga kortmakare...